Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011

ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Με επιφυλακτικοτητα συνεχιζουν να αντιμετωπιζουν οι Ελληνες καταναλωτες τις αγορες μεσω διαδικτυου,παρα το γεγονος οτι το ποσοστο των χρηστων του internet που πραγματοποιησαν ηλεκτρονικες αγορες,ανηλθε στο 18.4% το πρωτο τριμηνο περυσι.Ενδιαφερον ειναι επισης το στοιχειο οτι οι αγοραστες αυτοι ειναι στη συντριπτικη πλειονοτητα τους ανδρες(30 μοναδες πανω απο το ποσοστο των γυναικων).Οσο για τα προ'ι'οντα που προτιμουν αυτα αφορουν κυριως σε λογισμικο ηλεκτρονικων υπολογιστων,ηλεκτρονικες συσκευες και βιντεοκαμερες,κινητα τηλεφωνα,τηλεορασεις,ενοικιαση αυτοκινητου,και ειδη ενδυσης και υποδησης.Συμφωνα με σχετικη ερευνα της Ελληνικης Στατιστικης Αρχης,η επιφυλακτικοτητα των Ελληνων για τις αγορες απο το διαδικτυο αντικατοπτριζεται στο γεγονος οτι μειωνονται οι ρυθμοι αυξησης στο 13.6% για το χρονικο διαστημα 2009-2010 και συνεχιζεται η μειωση μεχρι και το 2011.Απο την αναλυση του προφιλ οσων πραγματοποιουν ηλεκτρονικες αγορες και παραγγελιες προκυπτει οτι στη συντριπτικη τους πλειονοτητα ειναι ανδρες ηλικιας 25-35 ετων μισθωτοι και αποφοιτοι ανωτερης και ανωτατης εκπαιδευσης.Αξιοσημειωτη ειναι επισης η μεγαλη ποσοστιαια διαφορα που παρατηρειται αναμεσα στους ανδρες και στις γυναικες που πραγματοποιουν ηλεκτρονικες αγορες,αφου οι αντρες ξεπερνουν τις γυναικες κατα 30 ποσοστιαιες μοναδες,στοιχειο που μπορει να δηλωνει αρκετα για τις καταναλωτικες συνηθειες των γυναικων.Τα προ'ι'οντα η υπηρεσιες που αγορασθηκαν η παραγγελθηκαν απο το διαδικτυο για προσωπικη χρηση ειναι κυριως βιντεοκαμερες,τηλεορασεις,κινητα τηλεφωνα,ταξιδιωτικες υπηρεσιες κ.λ.π.Τα προηγουμενα χρονια οι υπηρεσιες οπως η διαμονη σε καταλυματα,θεατρικες παραστασεις, κινηματογραφος,ειχαν την προτιμηση οσων πραγματοποιουσαν ηλεκτρονικες αγορες το 2010 εμφανιζουν μια σταθεροτητα ενω οι ταξιδιωτικες υπηρεσιες εμφανιζουν μειωση 10%.Μειωση καταγραφεται και στην αγορα παραγγελιων ταινιων και μουσικης(DVDs,CDs),αλλα και στη παραγγελια παιχνιδιων για ηλεκτονικο υπολογιστη.Οσον αφορα στα προ'ι'οντα και στις υπηρεσιες για τα οποια υπαρχει η δυνατοτητα να παραδοθουν on-line,χωρις να μεσολαβηση κατ΄ οικον παραδοση π.χ. με το ταχυδρομειο σε ποσοστο 24% παραδιδονται on-line.Προκειται για ταινιες,περιοδικα,εφημεριδες και υλικο ηλεκτρονικης εκμαθησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου